Bugun...
istanbul evden eve nakliyatreplika saatbahcelievler evden eve nakliyat

duzce satilik daire

pendik evden eve nakliyat

/a>
KARNE VE YARIYIL TATİLİ HAKKINDA AİLELERE ÖNERİLER


Psikolog Sibel AKAR
 
 

Öğrencilerin ilk dönem karnelerini alacakları sömestr tatili, ne tamamen yan gelip yatma ne de ödevlere ve testlere boğulma dönemi. “Karne notları konusunda doğru tutum sergileyebilir ve iki haftalık tatili verimli aktivitelerle planlayabilirseniz; çocuklarınız ikinci döneme çok daha enerjik ve moralli hazırlanabilir”

 

Okul hayatı karneden ibaret değil:     Karnedeki notlar; girilen sınavlardaki, yapılan ödevlerdeki ve hazırlanan projelerdeki başarıları gösterir. Çoğu zaman çocuğunuzun okulda rol aldığı sosyal sorumluluk projeleri, spor ve sanat etkinlikleri ve psikolojik gelişimi karneye yansımaz. Bu yüzden çocuğunuzun tüm okul hayatını, karnesindeki notlara göre değerlendirmeyin.   

Tepkilerinizde ölçülü olun: Eğitimde teknolojinin hızla gelişmesi ile birçok okul, öğrencilerin aldığı notları ve sınıf içi performanslarını veliler ile karne döneminden önce paylaşıyor. Bu yüzden karne dönemi artık çok büyük sürprizlere açık değil. Ancak yine de karne, özellikle ilköğretim dönemindeki öğrenciler için önemini koruyor. Bunun nedeni, öğrencilerin derslerdeki konulara bağlı seviyesinin elle tutulur hale gelmiş yani somutlaşmış olmasıdır. Karnedeki not başarısına göre vereceğiniz tepkiler bu aşamada kritik önem taşır.

 

Bağırmak okuldan uzaklaştırır: Notları düşük gelen çocuğunuza bağırmanız veya onu cezalandırmanız okuldan uzaklaşmasına neden olabilir. Eğer çocuğunuzun notu düşük geldiyse bu durumu onunla konuşun ancak bu konuşmanın tek taraflı bir konuşma olmamasına ve sadece zayıf derslerle ilgili olmamasına dikkat edin.

 

İyi olan notları takdir edin: Örneğin; Türkçe dersinde zayıf alan bir öğrenciye “Matematik ve Geometri sonuçların konuyu anladığını gösteriyor. Türkçe için çalışma sistemini gözden geçirmek ister misin?” diye sorabilirsiniz. Böylece; hem yüksek olan derslerin farkında olduğunuzu hem de onu yargılamadan desteklemek istediğinizi göstermiş olursunuz. Bu sayede çocuğunuz, konuyla ilgili fikirlerini çekinmeden sizinle paylaşabilir.

 

Sinirliyseniz birkaç saat sonra konuşun: Notlarla ilgili konuşmanın seslerin yükseldiği bir tartışmaya dönmemesine gayret gösterin. Eğer sinirliyseniz, bir kaç saat sonra konuşacağınızı çocuğunuza söyleyin.

 

Kırık notun nedenini bulmasına yardım edin:Özellikle ortaöğretim yıllarında öğrencilerin, dershane çalışma sorumluluğunun farkında olmaları gerekmektedir. Ancak korumacı ebeveyn yaklaşımı bu sorumluluğun kazanılmasını engeller. Bu sebeple düşük notların nedenini yalnızca sizin değil çocuğunuzun da bulması gerekmektedir. Çocuğunuzla konuşurken onu yargılamadan düşük notların nedenini bulmasına yardımcı olun.

 

İkinci dönemi birlikte planlayın: Çocuğunuzun aldığı notları sorun olarak değerlendirmeyip, çözüm odaklı yaklaşmaya çalışın. Örneğin, ilk dönem notlarını, ikinci dönemi planlamasına destek için kullanabilirsiniz. Planlamayı kendiniz değil, çocuğunuz ile birlikte yapın. Böylece çocuğunuzun ikinci dönemde daha fazla sorumluluk almasını sağlayabilirsiniz. Aynı zamanda planlamada sizin desteğinizin olduğunu bilmesi, çocuğunuzun güvende hissetmesini sağlayacaktır.

 

Sürekli kırık notları hatırlatmayın: İnsanların çoğu zaman hata yaparak öğrendiğini unutmayın; özellikle ergenlik dönemi riskli davranışların ve hata yapma olasılığının arttığı dönemlerdir. Yapılan hataları, alınan notları sürekli hatırlatmak yerine, onları düzeltmek için başlangıç noktası olarak kullanın.

 

Zaman konusunda anlaşma yapın: Tatil dönemi, öğrenciler için kuralların ortadan kalktığı bir dönem olmamalıdır. Öğrencilerin tatil döneminde de, tıpkı okul döneminde olduğu gibi, yatacakları, ödev yapacakları, dinlenecekleri, oyun oynayacakları saat dilimleri belirli olmalıdır. Çocuklarınızla, bu zaman dilimlerini belirlemek için anlaşma yapabilirsiniz.

 

Anlaşmaları birlikte hazırlayın: Anlaşmaları tek başınıza değil çocuğunuz ile birlikte hazırlayın. Sorumluluğun onda olması ve planlamada rol alması, anlaşmayı güçlendirecektir.

 

 

Yaptırımlar gerçekçi olmalı: Anlaşmaları takip etmeniz ve birlikte belirlediğiniz gerçekçi yaptırımları uygulamanız, sonraki anlaşmaların işe yaraması için son derece önemlidir.

 

‘BİLGİSAYAR YASAK’ YERİNE, ‘BUGÜN SİNEMAYA GİDELİM’ DEYİN

 

Maddi değil manevi ödüllere yönelin: Peki başarılı olduklarında hiç ödüllendirmeyecek miyiz? “Onunla gurur duyduğunuzu mutlaka belirtin. Maddi ödüllerden çok birlikte zaman paylaşmak, tatil yapmak gibi manevi ödüllere yönelmeye çalışın. Fakat uzun süredir hevesle beklediği hediyeler de yaşına uygun olmak suretiyle verilebilir. Bu sayede, beklemeyi, başarmanın verdiği keyifle hak etmeyi öğrenir ve kazandığı ödülün kıymetini daha iyi anlar. Büyük ve aşırıya kaçan ödüller beklentilerini her seferinde daha da arttırarak memnuniyetsiz olmasına neden olabilir. Bu durumda ders çalışmamak için büyük ödülden vazgeçmek seçenek haline getirebilir.”



Bu yazı 244 defa okunmuştur.

YORUMLAR

Henüz Yorum Eklenmemiştir.Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.

YORUM YAZ



FACEBOOK YORUM
Yorum

YAZARIN DİĞER YAZILARI

HABER ARA
SON YORUMLANANLAR HABERLER
ÇOK OKUNAN HABERLER
GÜNDEMDEN BAŞLIKLAR
YUKARI