bursa escort bursa escort bursa escort bursa escort bursa escort bursa escort istanbul escort istanbul escort istanbul escort proxy
Bugun...
istanbul evden eve nakliyatreplika saatbahcelievler evden eve nakliyat

duzce satilik daire

pendik evden eve nakliyat

/a>
MEVSİMİNSEL YORGUNLUK VE İLAÇ KULLANIMI


NECİP KUTLU ...
...
 
 

Havaların dengesiz olması ve soğumasıyla birlikte bazı ilaçların kullanılmasında artış olduğunu gerçektir.  Bu aylarında soğuk algınlığı, grip ve nezle gibi hastalıklar nedeniyle bazı ilaçların kullanımı artış görülüyor. Kışın neredeyse herkes tarafından sıklıkla tüketilen ilaçları açıklayarak neden olduğu sağlık sorunlarını sıralayabiliriz.

Hava koşullarının değişmesiyle çeşitli salgın hastalıklar da beraberinde gelebiliyor. Bu hastalıkların sonucunda insanlar bilinçsizce ilaç tüketimine yöneliyorlar. Özellikle kullanımının en çok yaygın olduğu ilaçlardan birisi de ağrı kesiciler. Bu dönemlerde sıklıkla tüketilen ağrı kesiciler, mide ve bağırsağa hasar verebilme potansiyeline sahip olabiliyor.Gribal enfensiyonların beraberinde görülen ateşli hastalıklarda çeşitli ateş düşürücü ilaçların kullanılmasına neden olabiliyor. Ateş düşürücü ilaçlarda mide ve bağırsağa zarar verebilme potansiyeline sahip olabiliyor.Mide delinmesine bile neden olabilir. Soğuk havanın, mide ve bağırsak sistemi rahatsızlıklarını da tetikleyebildiğidir.  Bahar aylarında mide ve bağırsak şikâyetlerinin, hazımsızlık ve karın ağrısının artığı genelde gözlemlediğimiz bir durumdur. Buna etki eden faktörler net bilinmese de iklim değişikliğinin sebep olduğu atmosferik basınç değişimleri veya beslenme biçimindeki değişiklikler sorumlu olabilir. Etki eden bir diğer etken ise havaların soğumasıyla toplumda ağrı kesici, ateş düşürücü ilaçların kullanımının artmasıdır.Bu ilaçların bilinçsiz ve aşırı kullanımı mide ve oniki parmak bağırsağında ülser gelişimine ve bu ülserden kanama veya delinme gibi ciddi sağlık sorunlarının yaşanmasına sebep olabilme özelliğine sahiptir. Kesinlikle bilinçsiz ilaç kullanmayacağız ve en yakın hekime başvurmamız gereklidir.

Yorgunluğu azaltmak için ne yapmalıyız.

"Sabahları uyanıp işe gitmek istemiyorum", "Akşam olunca bir halsizlik çöküyor" diyor musunuz? Bunlar son zamanlarda çevremizdeki insanlardan sıkça duymaya alışık olduğumuz cümleler.İş yoğunluğu, koşuşturmalı büyük şehir yaşamı ve mevsim geçişi derken günlük tempomuzu düşüren kronik yorgunluk özellikle çalışanları olumsuz etkiliyor.Oysaki kolayca uygulanabilecek sağlıklı beslenme programı ve yaşam tarzınızda yapacağınız küçük değişikliklerle yorgunluğunuzu üzerinizden atmanız mümkün. İnsanların kâbusu olan kronik yorgunluktan korunma yolları kısaca şunlardır.

 Yeterli ve dengeli beslenme yorgunluğunuzu alır.  Yorgunluğun pek çok sebebi olabilir. Kansızlık, enfeksiyonlar, karaciğer, kalp ve böbrek yetmezlikleri, vitamin ve mineral eksiklikleri, metabolik bozukluklar, hormonal problemler, kanser gibi ciddi sağlık sorunlarında yorgunluk bazen ilk işarettir. Yorgunluk, tekrarlayan ve uzun süren stresin, uyku problemlerinin, depresyon ve diğer bazı psikolojik sorunların sonucunda da oluşabilir. Alkol ve sigara kullanımı, yorgunluktan korunmak için kullanılan uyarıcılar ve bazı ilaçlar ve daha da önemlisi beslenme yanlışları yorgunluğun başlıca nedenlerindendir.

Yeterli ve dengeli beslenme, yorgunluğu önlemenin en önemli yollarından birisidir. Öğünlerinizde dikkat edeceğiniz birkaç küçük kural kendinizi zinde hissetmenizi sağlayacaktır. Yumurta ve kırmızı et demir eksikliği kaynaklı yorgunluğu önler.

Yorgunluğun temel nedeni demir eksikliğine bağlı kansızlıktır. Kadınlar da daha sık gözlenen kansızlığı önlemek için haftanın belirli günlerinde demir içeriği yüksek olan yumurta tüketilmelidir. Haftada 2-3 kez kırmızı etin yanında mutlaka demirin vücut tarafından kullanımını artıran C vitamini içeren sebze ve meyvelerin tüketilmesine özen gösterilmelidir. Çok koyu çay ve kahve tüketimi demir emilimini azalttığı için yemekten hemen sonra tüketilmesi önerilmemektedir. Kuru meyvelerin demir içeriği yüksektir. Ara öğünlerde kan şekerinin dengelemesi açısından tüketilmesi önemlidir.

Yorgunluğunuzu azaltmak için;

-Öğün atlamamaya özen gösterin.

-Az ve sık yiyin.

-Beyaz rafine dilmiş tahıllar yerine; tam buğdaylı, çavdarlı, yulaflı ve kepekli rafine

edilmemiş tahılları ve besinleri tercih edin.

-Gün içerisinde 8-10 bardak su içmeye özen gösterin.

- Spor yapıyorveya çok kalori sarf edip terliyorsanız soda ve taze sıkılmış meyve

suyu tüketin.

-Yağlı besinlerden mümkün olduğunca uzak durun.

-Özellikle akşam yemeklerini sebze ağırlıklı olmasına dikkat edin.

- Kızartmalardan uzak durun, fırında haşlama, buğulama tercihedin.

-Kendinizi yorgun hissettiğinizde muz, çilek veya kivi tüketin.

Sağlıcakla kalın aziz dostlar.



Bu yazı 97 defa okunmuştur.

YORUMLAR

Henüz Yorum Eklenmemiştir.Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.

YORUM YAZ



YAZARIN DİĞER YAZILARI

HABER ARA
SON YORUMLANANLAR HABERLER
ÇOK OKUNAN HABERLER
GÜNDEMDEN BAŞLIKLAR
YUKARI